III runda za nami – wyniki

W minioną niedzielę, na byłym lotnisku w Oleśnicy, odbyła się 3 runda Rallysprint Challenge. Tym razem połączyliśmy siły i zaprosiliśmy zawodników do udziału w 2 rundzie Time4rally CUP. W zawodach wystartowało prawie 70 uczestników, z czego 17 rywalizowało w Rallysprint Challenge.

Organizatorzy przygotowali ok. 3,5 km odcinek, który miał być przejeżdżany 6 razy. Dzień zawodów rozpoczął się treningiem, podczas którego można było zapoznać się z obiektem, nawierzchnią i konfiguracją trasy. Od godz. 12.00 rozpoczęły się przejazdy na czas. W klasyfikacji generalnej pierwszy przejazd wygrał powracający po przerwie do zawodów Arkadiusz Grycz (BMW E36), ale niecałe 2 sekundy za nim na metę wjechał Kamil Górski (BMW E46 330i), który odnotował jednosekundową przewagę nad Szymonem Rusztynem (BMW E36). Różnice pomiędzy kolejnymi zawodnikami były bardzo małe, co zapowiadało zaciętą walkę do końca zawodów.

Drugi przejazd wygrał Szymon Rusztyn z przewagą 0,001 sekundy nad Mateuszem Jura (BMW E46 330i). Trzeci z dwusekundową stratą dojechał Michał Godusławski (BMW E36 318is).

Trzeci oes najszybciej pokonał Mateusz Jura, który usunął awarię swojego BMW i mógł skupić się na czystej jeździe, drugi był Michał Godusławski, a trzeci Krzysztof Krzyżański (Toyota Celica GT). Tak jak w poprzednich przejazdach różnice czasowe pomiędzy zawodnikami były bardzo niewielkie.

Drugą połowę dnia i czwarty oes wygrał Krzysztof Krzyżański przed Mateuszem Jura i Arkiem Gryczem.

Piąty oes to ponownie zwycięstwo Krzysztofa Krzyżańskiego przed Michałem Godusławskim i Arkiem Gryczem.

Do ostatniego oesu walka o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej była otwarta i szanse na 1 miejsce mieli Krzysztof Krzyżański i Michał Godusławski. Pomimo zwycięstwa w ostatnim przejeździe Krzysztof Krzyżański nie zdołał odrobić strat do Michała i to właśnie Michał odebrał puchar za zwycięstwo w klasyfikacji Generalnej 3 rundy Rallysprint Challenge. Drugi był Krzysztof Krzyżański (ze stratą o,5 sekundy po całym dniu jazdy). Trzecie miejsce na podium klasyfikacji Generalnej zajął Leszek Możdżyński (BMW E36 320).

Najbardziej zacięta walka toczyła się jak zawsze w klasach pucharowych – BMW SPORT i BMW 330i. W tych klasach zawodnicy jadą bardzo porównywalnymi samochodami i na jednym rodzaju opon, więc walczą nie budżetem a swoimi umiejętnościami. W klasie SPORT od pierwszego OES-u bardzo równo jechali Leszek Możdżyński, Michał Gołębiewski (BMW E30 318is) i Michał Hryniszyn (BMW E30 318is). To oni nadawali tempo i większość odcinków tego dnia padła łupem Leszka, ale jazda zarówno Michała Gołębiewskiego jak i Michała Hryniszyna nie pozwalała Leszkowi na odpoczynek. Michał Gołębiewski wygrał oes 3 i 6, ale przewaga wypracowana przez Leszka przez cały dzień pozwoliła mu na wygranie klasy SPORT. Niestety w 5 przejeździe Michał Hryniszyn rozbił szykanę i została mu nadana kara, co spowodowało przesunięcie w klasyfikacji zawodów poza podium. Błąd Michała Hryniszyna wykorzystał Kacper Antos, który nie popełniając błędów swoją jazdą wjechał na trzeci stopień podium.

W klasie BMW 330i faworytem przed zawodami był zwycięzca poprzedniej rundy Mateusz Jura. Niestety na pierwszym oesie rajdówka Mateusza nie do końca jechała tak jak powinna i Mateusz dojechał do mety z dość sporą stratą do kolegów z klasy. Na szczęście awarię udało się usunąć i do końca dnia Mateusz odrabiał stratę. W odrabianiu cennych sekund pomógł mu prowadzący w klasie Kamil Górski, który na czwartym przejeździe pomylił trasę i zainkasował karę, co przesunęło go o kilka pozycji w klasyfikacji. Mateuszowi udało się zwyciężyć, drugi był jadący swoje i niepopełniający błędów Mariusz Dębski (BMW E46 330i), a trzeci na podium stanął Kamil Górski.

W klasie S1400 zwyciężył Jarek Dolniak (Citroen Saxo), który również bezapelacyjnie zwyciężył w klasie MINI PLUS Time4rally CUP.

Klasa S1600 to pojedynek kolegów jadących tym samym autem – Hondą Civic. Zwyciężył Mariusz Preś, który zanotował również zwycięstwo w klasie COMPACT Time4rally CUP, przed rozkręcającym się z odcinka na odcinek Tomaszem Wachem, który również stanął na 3 miejscu klasy COMPACT Time4rally CUP.

W klasie S2000 zwycięstwo odniósł Michał Godusławski (tak tak jego BMW to E36 318is), który dodatkowo zajął 2 miejsce w klasie RWD Time4rally CUP.

Klasa S2800 padła łupem Rafała Prusaczyka. Zajął on również 5 miejsce w klasie RWD Time4rally CUP.

W klasie WRC bezapelacyjne zwycięstwo odniósł Krzysztot Krzyżański przed debiutującym na zawodach Witoldem Weberem (Skoda Superb). Krzysztof Krzyżański dodatkowo zajął 3 miejsce w klasie OPEN Time4rally CUP.

Klasę BMW SPRINT wygrał Szymon Rusztyn, który zwyciężył również w klasie RWD MAX Time4rally CUP.

W klasie BMW OPEN najszybszy był Arkadiusz Grycz.

Pomimo zdecydowanie innej charakterystyce zawodów niż dotychczas organizowane przez Automobilklub Bydgoski zawodnicy Rallysprint Challenge pokazali, że potrafią bardzo szybko dostosować się do panujących warunków i walczyć o zwycięstwo z zawodnikami, którzy na co dzień mają okazję ścigać się w Oleśnicy, co pokazują wyniki klasyfikacji Time4rally CUP. Wielkie brawa dla wszystkich „chelendżowców”.

Chcielibyśmy podziękować przede wszystkim „naszym” zawodnikom za to, że mieli ochotę przyjechać do Oleśnicy i walczyć o najwyższe pozycje. Już teraz zapraszamy wszystkich miłośników rallysprintu do Ułęża, gdzie w dniach 8/9 czerwca planujemy organizację kolejnej, czwartej rundy Rallysprint Challenge.

Na koniec chcielibyśmy podziękować za współpracę Mikołajowi i całej jego ekipie. Mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś uda nam się połączyć siły i jeszcze raz spotkać się na wspólnej imprezie!

Szczegółowe wyniki III rundy Rallysprint Challenge poniżej:


Galeria zdjęć nr 1
Galeria zdjęć nr 2

Fot. Ryszard Szumny

Bądź na bieżąco z informacjami i powiadomieniami.
Wszystkie informacje możesz otrzymywać na email.