Kolejny sezon Rallysprint Challenge za nami. Sportowe zmagania rozpoczęliśmy 10 kwietnia w Pile, a zakończyliśmy 30 października finałową rundą również na lotnisku w Pile.
Na początku roku nikt z nas nie był pewien, kiedy i czy w ogóle będziemy mogli działać. Na szczęście z lekkimi problemami, ale udało nam się zrealizować wszystkie plany.
Na początek kilka liczb:
– 194 sklasyfikowanych zawodników w sezonie
– 7 rund organizowanych w całej Polsce
– 300 oesowych kilometrów, a z treningami pewnie bez problemu można podwoić tą liczbę😊
– 196 pucharów rozdanych zwycięzcom (a czeka jeszcze spora ilość na zakończenie sezonu😊)
– prawie 3 tygodnie poza domem organizując zawody w sezonie 2021
Walkę o tytuły mistrzowskie rozpoczęliśmy w kwietniu w Pile. Była to specyficzna runda, ponieważ przeprowadziliśmy ją jako szkolenie doskonalenia jazdy. Inaczej nie było możliwości ale finalnie wyszło chyba całkiem nieźle😊 Od pierwszych kilometrów na ostro było widać, że walka o podium sezonu będzie zacięta. Zdecydowana większość klas była mocno, nawet bardzo mocno obsadzona. Większość zawodników znaliśmy ale pojawiło się też kilku, którzy namieszali w wynikach bardzo … W I rundzie wystartowało 66 zawodników. Zawody rozpoczęliśmy w deszczu i dla organizatorów był to kłopot ale zawodnicy byli zadowoleni. Wszyscy dojechali do mety.
Kolejna runda to również Piła. 22 maja to data, którą na długo zapamiętamy. Oprócz sportowych emocji, które zafundowało nam 71 zawodników, karty tym razem rozdawała pogoda. Wiatr, który potrafił przestawiać opony i słupki na trasie, ulewny deszcz kilka razy w ciągu dnia, burze i pioruny próbujące nas trafić – działo się. Na szczęście pomimo tych przeciwności udało się przeprowadzić całe zawody. Niestety kilka aut po wjechaniu w powstałe po ulewach jeziora wymagało napraw, ale mimo tego wszystkiego było ok.
W czerwcu spotkaliśmy się w Ułężu. Była to jedna z trzech rund połączonych z Interia Drive Cup. Nowi zawodnicy, nowe wyzwania. 41 kierowców walczyło o punkty i puchary. Ułęż dobrze znamy i wiemy, że można ułożyć szybką i ciekawą próbę. Tak właśnie było – nasi koledzy z IDC stanęli na wysokości zadania i było fajnie – szybko, miejscami technicznie i przede wszystkim całkiem przyzwoita ilość jazdy.
Po wakacyjnej przerwie, w sierpniu po kilku latach przerwy zaprosiliśmy zawodników na bardzo wymagający odcinek drogowy. Start honorowy z rynku w Białym Borze, wielu widzów kibicujących swoim faworytom i przede wszystkim trasa – 6 kilometrów ostrej, typowo rajdowej jazdy. Konfiguracja odcinka nie pozwalała na najmniejszy błąd – wąska, leśna droga, wiele ślepych zakrętów, brak pobocza. Podobało się zawodnikom, ale kilku z nich musiało po zawodach naprawiać swoje rajdówki. Na szczęście oprócz strat w sprzęcie, wszyscy w dobrym zdrowiu i dobrych humorach opuszczaliśmy gminę Biały Bór.
Wrzesień to od kilku lat Tor Kielce. Tym razem było podobnie. Kultowy obiekt, runda połączona z Interia Drive Cup i plan na dzień zawodów – wszystkie przejazdy w dół. Kto był, ten wie że taka konfiguracja odcinka daje najwięcej sportowych emocji. 51 zawodników walczyło o punkty. Pogoda idealna, nawierzchnia sucha i przyczepna (no może nie wszędzie😊), sporo przejazdów – to wszystko sprawiło że zawody na Torze Kielce będziemy długo pamiętać i na pewno skorzystamy z możliwości ponownej wizyty na Ziemi Świętokrzyskiej.
9 października ponownie połączyliśmy siły w kolegami z Interia Drive Cup i po raz pierwszy w historii naszych zawodów pojechaliśmy na Autodrom Jastrząb. Nowy obiekt, nowe trasy, nowe wyzwania. Sportowo obiekt nie wyglądał rewelacyjnie ale konfiguracja trasy zaproponowana przez IDC trochę te sportowe braki wynagrodziła. Podwójna pętla toru, bardzo techniczne zakręty, górka która nieźle potrafiła namieszać w żołądku – finalnie nie było tak źle😊 46 zawodników klasyfikowanych w Rallysprint Challenge wyjeżdżało z Autodromu Jastrząb w dobrych nastrojach.
Finałowa, podwójnie punktowana runda początkowo zaplanowana była na listopad i miała być połączona z poznańskim Superoesem. Po burzy mózgów w organizacyjnym gronie podjęliśmy decyzję, że finał zorganizujemy sami w ostatni weekend października. Lokalizacja – lotnisko Piła. Udało nam się przekonać władze Aeroklubu Ziemi Pilskiej – zarządcy lotniska na udostępnienie dodatkowego fragmentu terenu i okazało się, że możemy zaproponować ponad 7 km rallysprintowej jazdy! Podwójne punkty, długi, szybki i miejscami bardzo techniczny odcinek dodawały dodatkowego smaczku zawodom. 53 startujących zawodników mogło pokazać pełnię swoich umiejętności, a nawet sprawdzić czy wszystkie koła zębate (nawet te piątego biegu) w skrzyni biegów są w dobrej kondycji. Prędkości w niektórych miejscach dochodziły do 200 km/h i trzeba było znaleźć idealny punkt hamowania żeby nie wypaść z trasy. Rajdowy lasek w Pile to też dodatkowa atrakcja😊
Pozostaje nam uroczyste podsumowanie sezonu, które odbędzie się 27 listopada o godz. 20.00 w siedzibie Automobilklubu Bydgoskiego. Będzie to uroczystość dość nietypowa, ponieważ wręczymy trofea i szarfy mistrzowskie za dwa sezony – 2020 i 2021 – i tym razem mamy nadzieję, że nic naszych planów nie pokrzyżuje.
Chcemy bardzo podziękować przede wszystkim zawodnikom za to, że przez tyle lat mają ochotę się z nami cały czas spotykać i tworzyć ten niesamowity cykl. Bez Was nie byłoby motywacji, chęci i takiej atmosfery na każdej z rund. Wielkie dzięki!
Bardzo dziękujemy też naszym partnerom – koszalińskiej firmie LUX-LED za zaufanie, BMW Trends oraz Rally and Race za opisywanie zmagań naszych zawodników, FlyFoto.PRO i Agniess.pl za super zdjęcia i czasami pomoc przy ogarnianiu trasy😊 Maćkowi Raczewskiemu za liczenie wyników i wiele cennych uwag w trakcie sezonu, Jasiowi i Andrzejowi którzy żądzą w Pile i potrafią za każdym razem zaskoczyć nas trasą, Michałowi z Aeroklubu Ziemi Pilskiej za zaufanie i nieocenioną pomoc w odkrywaniu tajemnic pilskiego lotniska. Dziękujemy też kolegom z Interia Drive Cup – to już drugi sezon naszej współpracy i mamy wrażenie, że zaczynamy się w niektórych sytuacjach rozumieć bez słów😊
Na koniec podziękowania dla Józia, Adama i Jacka – pomimo czasami różnicy zdań, odmiennych pomysłów i spojrzenia na rzeczywistość udaje nam się cały czas mieć przyjemność w przebywaniu ze sobą i tworzeniu Rallysprint Challenge. Mamy nadzieję, że jeszcze przez wiele, wiele lat!
Wyniki sezonu, galerie zdjęć i wyniki z poszczególnych rund znajdziecie na naszej stronie internetowej www.rsch.pl. Zapraszamy do poszperania na stronie – na pewno znajdziecie tam wiele ciekawych informacji😊
Widzimy się 27 listopada w Bydgoszczy oraz w przyszłym sezonie. Do zobaczenia!!!