W trzecią sobotę września na toruński poligon przyjechało 35uczestników, by walczyć w finale Rallysprintu AB CUP o punkty do klasyfikacji generalnej bieżącego sezonu. Tradycją już jest, że pogodana tym terenie najczęściej jest nieprzyjemna i również tego dnia nad poligonem unosiły się ciężkie chmury i wiał silny, chłodny wiatr.Jednak atmosfera już od samego rana była gorąca – wyczuwalne napięcie było efektem dobiegającej końca walki o mistrzowskie tytuły. Wielu zawodników starało się przyjąć na tę rundę bardziej „asekuracyjną” strategię i po prostu dowieźć punkty do mety. Kierowcy rozpoczęli rallysprint od treningu na odcinku testowym, już wtedy było pewne, że tego dniaemocji nie zabraknie. Po odprawie poprowadzonej przez dyrektorazawodów – Jacka Kociszewskiego – wszyscy rozeszli sie do swoich rajdówek i ustawili się do startu. Każdy zawodnik miał do przejechania 3-krotnie 3 odcinki, lecz najpierw odbyło sie zapoznanie z trasą przy udziale wszystkich uczestników, a następnie pełna koncentracja i…3,2,1 – go!
Wydawało się, że kierowcy znająten teren jak własną kieszeń – na poligonie mieli możliwość rywalizować już nie jeden raz, zatem nikt nie spodziewał się tak wielu niespodzianek. Już na pierwszym odcinku niektórzy byli zmuszeni do wycofania się z uczestnictwa z powodu awarii technicznych. Dodatkowo odcinki wcale nie okazały się takie banalne, wprost przeciwnie – tym razem były bardzo techniczne i wymagały od kierowców sporego doświadczenia i wielu umiejętności. Nie obyło się bez przerw między kolejnymi przejazdami uczestników, których powodem były m.in. niekontrolowane poślizgi, zbyt mocne cięcia, wypadnięcia z trasy, „zwiedzanie” poboczy i niegroźne przygody w plenerze. Oj, działo się…Rywalizacja (jak zawsze!) była bardzo zacięta. Ostatecznie rallysprint ukończyło 30 uczestników.
Finał AB CUP wygrała załoga Waldemar Balcerek/Małgorzata Wysocka-Balcerek, jadąca Subaru Imprezą STI. Drugie miejsce należało do Mirosława Witkowskiego w Mitsubishi Lancer. Trzeci czas w klasyfikacji generalnej uzyskał Tomasz Smorawiński (jadący na spółkę jednym autem z Pawłem Suchobrzeskim, który na tyle poważnie uszkodził ich BMW e30 318is po wypadnięciu z trasy, że pojawiła się groźba nieukończenia zawodów przez obu kierowców). Należy również wspomnieć, że bmw tego zawodnika posiada silnik o mocy niecałych 130KM, jest zatem rewelacyjnym wynikiem pokonanie całej klasy OPEN i zajęcie 3 miejsca w klasyfikacji generalnej Pucharu Automobilklubu Bydgoskiego.
W klasyfikacji BMW-Challenge (Sport)– mimo wspomnianego wypadku Pawła Suchorzebskiego, Tomasz Smorawiński jadący tym samym BMW e30 318is szczęśliwie ukończył zawody, a jednocześnie wygrał klasę Sport. Paweł Roszek walką o jak najlepsze miejsce, zapewnił sobie pewną wygraną w sezonie 2010, jednocześnie otrzymując puchar za II miejsce w klasie VII rundy BMW-Challenge. Trzeci czas uzyskał niepoddający się Igor Bartołd w BMW e30 318is.
Mikołaj Borek to najszybszy zawodnik klasy HOBBY, rywalizujący BMW e30 318is. Drugi był Karol Procelewski, nowy zawodnik, rywalizujący BMW e30 318is. Pozycja 3 należała do Tomasza Plana, który również w zawodach wystartował po raz pierwszy – BMW e30 318is.
Natomiast obecny lider klasy, Marcin Worotnik, zaliczył na tych zawodach taryfę i niestety spadł na bardzo niskie miejsce w klasyfikacji.
W klasie OPEN najlepszym zawodnikiem, mimo otrzymanej 5 sekundowej kary, został Dawid Struensee (BMW e36 328). Wrocławianin Jakub Glasse otrzymał puchar za II miejsce, jadąc BMW M3 Compact. Warto zaznaczyć, że na ponad 22 minuty całkowitego czasu rallysprintu, Jakub przegrał z Dawidem o niecałe 14 setnych sekundy! Na trzecim miejscu podium stanął Piotr Brzoskowski , kierując BMW M3.
W klasyfikacji zespołowej najwięcej punktów uzyskał Team RWD Wrocław (Jan Grabowski, Jakub Glasse, Karol Procelewski). Następnie zespół DAKAR Sport Bydgoszcz (Adam Ellert, Dawid Struensee) i FIGMA PRO RALLY Jelenia Góra (Maciej Figel, Marcin Worotnik).
Wyniki:
– Klasyfikacja generalna
– Klasyfikacja w poszczególnych klasach
Zapraszamy wszystkich uczestników BMW-Challenge, jak również pozostałych zawodników do wzięcia udziału w KJSie, który zostanie zorganizowany w Bydgoszczy 16. października i będzie jednocześnie ostatnią rundą cyklu BMW-Challenge. Niebawem więcej informacji.