Zmiany w kalendarzu

Poniżej podajemy zmiany, które byliśmy zmuszeni wprowadzić do tegorocznego kalendarza Ogólnopolskiego Rallysprintu AB CUP i BMW-Challenge. Zawody odbędą się:

–          I runda 20 kwietnia Bendary

–          II runda 11 maja Nowe Miasto n/Pilicą

–          III runda 16 czerwca Oleśnica (wymaga potwierdzenia od właściciela obiektu)

–          IV runda 13 lipca Zegrze Pomorskie

–          V runda 27 lipca Debrzno – Rallyland

–          VI runda 31 sierpnia Bednary

–          VII runda 28 września Toruń – Bydgoszcz

–          Termnin rezerwowy 19 października SuperOES Poznań

Chcemy Was poinformować, że zmiany miejsc spowodowane były zmianą terminu zawodów w Niemczech, a teraz kilka słów wyjaśnienia…

Jak zapewne wiecie mieliśmy pomysł, aby po raz pierwszy w tym roku zaprosić Was na zawody do Niemiec. W realizację tego pomysłu zaangażowani byli działacze Automobilklubu Bydgoskiego oraz nasz przyjaciel z Automobilklubu Koszalińskiego – Maciej Raczewski. Na początku wszystko wyglądało bardzo dobrze. Nawiązaliśmy kontakt z organizatorem zawodów w Niemczech (Autodrom Gross Doln), wymieniliśmy się mailami, wykonaliśmy kilkanaście telefonów. Wszystko wydawało się załatwione, więc aby „dograć” temat wsiedliśmy w samochody i wybraliśmy się do Berlina. Pierwszym etapem naszej wizyty był Autodrom Gross Doln. Tutaj wszystko było OK. – Zobaczyliśmy teren, nagraliśmy filmik z przejazdu, wymieniliśmy się wizytówkami i ruszyliśmy na spotkanie z przedstawicielami klubu PRV Berlin. Mieliśmy nadzieję, że będzie to tylko wizyta, która potwierdzi nasze wcześniejsze ustalenia, ale okazało się inaczej… Usłyszeliśmy, że bardzo chętnie nasi niemieccy koledzy zaproszą nas do siebie 11 maja, ale… i w dalszej części rozmowy zostaliśmy poinformowani o wymogach jakie muszą spełnić nasi kierowcy, aby być dopuszczonymi do zawodów. Więc może po kolei:

  1. Samochód zarejestrowany i dopuszczony do ruchu (nie problem).
  2. Samochód z klatką bezpieczeństwa zgodną z zał. J (takie były wcześeniejsze informacje więc nie byliśmy zdziwieni).
  3. Załogę tworzą kierowca i pilot (do przeżycia).
  4. Załoga musi mieć niemiecką licencję na starty – cena 1 sztuki 30 euro za dzień zawodów (stwierdziliśmy. że nie jest to mało pieniędzy. ale może uda się to przeforsować, tym bardziej, że w trakcie negocjacji udało nam się obniżyć tą cenę do 18 euro za osobę. Niemcy zgodzili się też na to, aby kierowcy byli pilotami, a piloci kierowcami, co obniżyłoby koszty startu – np. zgłasza się do zawodów Pan X i Y i w jednej załodze Pan X jest kierowca, a Pan Y pilotem, a w drugiej załodze Pan Y jest kierowcą, a Pan X pilotem – trochę zagmatwane, ale do opanowania).
  5. Załoga musi posiadać homologowany ubiór od bielizny do kasku włącznie.
  6. Samochód musi mieć homologowane fotele (2 sztuki), kierownicę i pasy bezpieczeństwa.
  7. Wpisowe do zawodów, a w jeden dzień organizowane są tam dwie rundy wynosi po negocjacjach 85 euro od załogi.

Oczywiście całe wyposażenie zarówno załogi jak i samochodu musi mieć aktualne homologacje. No i tutaj zrobił się problem, ponieważ w naszych zawodach nie wymagamy tego typu wyposażenia, a nie możemy Was zmusić abyście na jedne zawody wydali min. 5-6 tys. złotych. Nie zrażeni jednak tym co usłyszeliśmy zaproponowaliśmy rozwiązanie tego problemu troszeczkę inaczej – Automobilklub Bydgoski „podnajmie” w dniu zawodów obiekt od niemieckiego organizatora i w jeden dzień będą dwie imprezy z dwoma wynikami, czyli jadą Niemcy jedną pętlę, po nich jadą Polacy jedną pętlę itd. Wyniki byłyby liczone oddzielnie dla dwóch imprez, ale można byłoby sobie bez kłopotu porównać kto jest szybszy. Dodatkowo charakter imprezy wygląda tam tak, że jest park zamknięty do którego należy po przejechaniu odcinka wstawić samochód i nie ma możliwości dotknięcia auta przez cały dzień zawodów (nie ma możliwości zmiany opon, dotankowania paliwa, itp.). Nasza propozycja została wstępnie rozpatrzona na tak, ale okazało się, że berliński Klub musi uzyskać na coś takiego zgodę od swoich władz. Czekaliśmy do dzisiaj na konkretną odpowiedź, mając nadzieję, że jednak się uda, ale do tej chwili nie mamy żadnych konkretnych informacji. Musieliśmy podjąć decyzję o wprowadzeniu zmian w kalendarzu, ponieważ wiemy, że przygotowujecie się już dość intensywnie do sezonu. Mamy nadzieję, że wprowadzone zmiany nie będą w Waszym mniemaniu złe dla cyklu. Mamy też nadzieję, że zrozumiecie nasze stanowisko w sprawie zawodów w Niemczech i decyzję, którą byliśmy zmuszeni podjąć. Oprócz wielu godzin pracy, związanej z zawodami w Niemczech wydaliśmy ładnych parę złotych na wyjazd do Berlina. Robiliśmy to wszystko, aby uatrakcyjnić tegoroczny sezon, ale przedstawione nam warunki były nie do zaakceptowania…

Na sam koniec chcemy dodać, że istnieje możliwość samodzielnego wynajęcia obiektu przez Automobilklub Bydgoski, ale w zawodach nie będą uczestniczyć niemieccy kierowcy, więc dla nas ma to mały sens, ponieważ ideą zawodów w Niemczech miała być możliwość porównania się polskich i niemieckich kierowców…

Jednocześnie chcemy Was poprosić, abyście wyrazili swoje zdanie czy w przyszłym sezonie jest sens ponownego podjęcia rozmów z zagranicznym organizatorem zawodów (Niemcy, Czechy) i wyjścia z zawodami poza granice Polski czy mamy dać sobie już spokój z takimi pomysłami.

Bądź na bieżąco z informacjami i powiadomieniami.
Wszystkie informacje możesz otrzymywać na email.