W minioną sobotę Automobilklub Bydgoski, organizując VII rundę Ogólnopolskiego Rallysprintu AB CUP i RajdowySklep.pl BMW-Challenge, zakończył sezon tych prestiżowych zawodów. Impreza finałowa odbyła się na Torze „Kielce” i wystartowało w niej 52 kierowców z całej Polski. Tym razem pogoda dla wszystkich okazała się łaskawa i 1 października na torze było ponad 25 stopni.
Jak zawsze zawody rozpoczął odcinek testowo-treningowy, na którym przez ponad godzinę zawodnicy mogli zapoznać się z nawierzchnią toru (pomimo idealnej pogody – bardzo śliską) i kilkakrotnie przejechać ostre i zmienne zakręty. Godzina 9.30 – odprawa z zawodnikami i około godziny 10-tej cała grupa rajdówek wyruszyła na objazd trasy. Odcinek jechany na czas to cała dostępna pętla toru – razem z bardzo szybkim i technicznym odcinkiem leśnym.
Pierwsze przejazdy to szybki zjazd z góry na dół i można było zauważyć, że niektórzy zawodnicy mieli spory problem z dobraniem punktów hamowań, szczególnie przy wyjeździe z lasu na tzw. karting. Kilka aut wypadło z trasy, ale na szczęście oprócz wyjazdu na trawę nie było większych kłopotów.
Od samego rana, tak jak zawsze w tym sezonie, tempo rywalizacji nadawał Mariusz Górecki (BMW E36 klasa OPEN) i to jego gonili bardzo szybcy i doświadczeni zawodnicy. Mariusz przegrał tylko jeden odcinek (o niecałe 0,5 sek) z Tomkiem Różakiem, jadącym Mitsubishi Lancer EVO IX.
Walka w klasach wyglądała również imponująco – nie wszystkie tytuły przed ostatnią rundą zostały rozdane i zawodnicy musieli wspiąć się na szczyty swoich umiejętności i wycisnąć ze swoich rajdówek całą moc żeby walczyć o końcowy sukces. Taka sytuacja miała miejsce w klasach S1600, S2000 oraz SPORT – od samego rana zawodnicy tych klas pokazywali innym jak szybko można pojechać każdy zakręt… Dodatkową mobilizacją było uczestnictwo w zawodach bardzo szybkich miejscowych kierowców, którzy w zeszłym roku pokazali, że na swoim terenie walczą do ostatniego metra.
Po dłuższej przerwie w naszych zawodach wystartował Karol Wiza, którego piekielnie mocne i maksymalnie odchudzone BMW E30 znane jest wśród kibiców w całej rajdowej Polsce. Karol do ostatniego odcinka walczył z równie szybkim Zenonen Bigda (Honda Civic) i zwycięstwo w klasie przegrał o 0,59s po całym dniu walki. Właśnie taka walka pozwala nam stwierdzić, że w naszych imprezach jeżdżą najszybsi i najbardziej waleczni kierowcy z Polski.
Do końca nie była też jasna sprawa tytułów mistrzowskich w klasie SPORT – o drugie i trzecie miejsce walczyli Milan Skrobić, Andrzej Foremny. Milan wygrał rundę w Kielcach i zapewnił sobie tytuł Wicemistrza w swojej klasie. W klasie S1600 również zacięta walka o tytuły wicemistrzowskie toczyła się do końca pomiędzy Marcinem Pogorzelskim, Michałem Załęckim i Pawłem Kodą. Niestety Paweł już na pierwszym przejeździe nie zmieścił się w zakręt i wyjeżdżając poza tor załapał karę, która właściwie pozbawiła go szans o walkę na końcowy sukces. Marcin tym razem był szybszy od Michała i właśnie w takiej kolejności staną na drugim i trzecim stopniu podium sezonu 2016. Mistrzem w klasie został Sebastian Dziadosz.
Automobilklub Bydgoski – organizator Ogólnopolskiego Rallysprintu AB CUP i RajdowySklep.pl BMW-Challenge serdecznie dziękuje zawodnikom startującym w całym cyklu za stworzenie niesamowitego widowiska i walkę do samego końca – czasami Wasze umiejętności przeczyły prawom fizyki.
Chcemy też podziękować ekipie organizacyjnej, która niejednokrotnie w deszczu i niepogodzie przygotowywała i obsługiwała trasy każdej z rund. Musimy także wspomnieć o tych, których na zawodach nie widać, a przez cały czas pracują na ich dobrą markę – im również dziękujemy. No i na koniec nie może zabraknąć podziękowań dla mediów – od lat współpracuje z nami Agnieszka Kujawa, która czuwa nad tym abyście zawsze mieli jak najbardziej aktualne informacje. Ekipa FotoDron.PRO zaczyna wyznaczać nowe standardy w relacjonowaniu zawodów sportowych, czego przykładem jest film z ostatniej rundy.
Chcemy również gorąco podziękować za okazane nam zaufanie i nieocenioną pomoc naszemu tytularnemu sponsorowi, firmie RajdowySklep.pl – mamy nadzieję, że nasza współpraca będzie kontynuowana jeszcze bardzo długo i przez to nasze zawody będą mogły dalej się rozwijać, a zawodnicy będą mogli kupować niezbędne wyposażenie za przyzwoite ceny oraz w miejscu gdzie widać pasję do motorsportu. Dziękujemy też RacingTires.pl za jak zawsze niezawodną obsługę oponiarską i dostarczenie do naszego cyklu profesjonalnych opon w amatorskich cenach. Bez takiej współpracy byłoby nam znacznie trudniej i za to jeszcze raz serdecznie Wam wszystkim dziękujemy.
Dziękujemy również partnerom medialnym za publikację zapowiedzi i relacji z poszczególnych rund naszego cyklu. Są nimi: Kwartalnik Rally and Race oraz BMW Trends, portale internetowe: rallyandrace.pl, rajdy24.pl, newsauto.pl oraz motofakty.pl.
Tekst: Jacek Kociszewski